+45 42 73 65 01 hello@megank.dk
Hjem 9 Visuel Identitet & Branding

Visuel Identitet & Branding

Et tydeligt, troværdigt og tiltrækkende udtryk

Når logo, farver, skrifttype og stemme ikke spiller sammen, kan det skabe forvirring hos kunderne – og frustration hos dig. Med en samlet retning bliver det lettere at præsentere din virksomhed ordentligt og genkendeligt.

Visuel Identitet og Brand elementer

Hvorfor det er vigtigt

  • Du får et tydeligt udtryk, der passer til dit fag og din målgruppe
  • Du virker mere troværdig og professionel, når dine materialer hænger sammen
  • Det bliver lettere for dine kunder at genkende dig – og vælge dig
  • Du sparer tid og tøven i hverdagen, fordi du ved, hvad du skal bruge

Hvis du ikke får styr på det:

  • Kunderne bliver i tvivl om, hvad du står for
  • Dit materiale føles rodet og utroværdigt – selvom din faglighed er høj
  • Du ender med at skulle genopfinde alt, hver gang du skal lave noget

Hvem har gavn af ydelsen?

  • Du har et ældre eller hjemmelavet logo, salgsmaterialer eller hjemmeside, som trænger til en opdatering
  • Du er klar til en mere professionel udtryk – uden at det føles fremmed
  • Du bruger for meget tid på at finde på eller tilpasse, hver gang du laver noget nyt

Skovarbejder.dk brand udbrdelse

Sådan hjælper jeg dig

Når din virksomheds udtryk – eller brand – er samlet, bliver det lettere at være synlig og genkendelig – uden at gå på kompromis med det, der gør din virksomhed unik og ægte.

Du får:

  • En visuel stil, der afspejler din virksomheds værdier og faglighed
  • Filer og skabeloner, du nemt kan bruge – uden bøvl
  • Hjælp til hvordan du taler til dine kunder på en troværdig og praktisk måde
  • En genkendelig rød tråd, der skaber tryghed hos dine kunder

Pakker & Priser

Om du kun vil have et hurtigt tjek af din virksomheds udtryk eller få en grundig og gennemtænkt plan for fornyelse, findes der en pakke til dig. Det er også muligt at tage det ad hoc, enten timevis eller på klippekort.

Den Lette

En let gennemgang til dig, der har noget, men ikke ved, om det stadig fungerer.

DKK 1150

Online møde (45 min.) efterfølt af en skriftlig opsamling, indenfor en uge. 

Indhold:

  • Vi gennemgår dit nuværende visuelt brand-udtryk
  • Afklarende snak om dine kunder, ydelser og situation

Levering:

  • Skriftlig opsamling med konkrete råd, forslag og prioritering

Fordel for dig:

  • Du får en ærlig og faglig vurdering
  • Du får en skriftlig opsamling, du kan vende tilbage til
  • Du forpligter dig ikke til øvrige køb

Den Grundige

Til dig, der gerne vil samle udtrykket og kommunikere mere professionelt.

DKK 6400

Forløb over 3-4 uger, inkl. 2 t. opstarts-møde og 1 t. afleveringsmøde. 

Indhold:

  • Kortlægning af dine ydelser, værdier og målgruppe
  • Evaluering af virksomhedens Emotionelle Kundetype®
  • 360-grader Brandvurdering
  • Opdatering af firmalogo, farver m.v.
  • Input til tone-of-voice, tekster og kanaler (hjemmeside, SoMe m.v.)

Levering:

  • Visuelt mini-brandkit (PDF)
  • Fornyet logo (4-6 brugbare filer)
  • Kundetype-tjekliste, til hvordan du holder stilen i det daglige
  • Brandvurderingen med konkrete eksempler på forbedringer

Fordel for dig:

  • Du får en tydelig, gennemarbejdet brandidentitet
  • Du bliver klogere på, hvordan dine kunder tænker og vælger
  • Du får konkrete materialer og råd, du kan bruge med det samme, samt forslag til forbedringer over tid

Klippekort

Til dig, der gerne vil have løbende sparring og hjælp – i dit tempo.

FRA 3000

Klippekortet kan også bruges efter forløb, hvis du har brug for opfølgning.

Indhold:
Du bestemmer selv, hvad du vil bruge timerne på, fx:

  • Justering af eksisterende materialer
  • Rådgivning og tekstforbedring
  • Hjælp til at planlægge nyt indhold
  • Sparring på kundetype, visuel retning eller SoMe

Fordel for dig:

  • Du får hjælp, når du har brug for det
  • Du kender budgettet på forhånd

Hvordan det forgår

Et længerevarende samarbejde giver ofte de bedste resultater. Det sparer tid, giver dig et mere sammenhængende udtryk – og betyder, at vi ikke skal starte forfra hver gang.

Derfor kan du forvente, at:

  • Samarbejdet starter altid med et møde, hvor vi taler om dine behov, materialer og målgruppe
  • Jeg vurderer dit nuværende udtryk og indsamler det, du allerede har
  • Vi afklarer, hvem dine kunder er og hvordan dit udtryk skal virke på dem
  • Jeg udarbejder forslag og løsninger, som vi løbende justerer sammen
  • Du får materialer og filer, der er klar til brug – og en kort vejledning, hvis du ønsker det

Processen tilpasses altid, så den passer til din tid, dit tempo og dine ressourcer.

Kundetype som en del af brandudvikling

Jeg arbejder med en metode, der kaldes Emotionelle Kundetyper©.
Det lyder måske lidt alternativt – men det er faktisk baseret på forskning og bruges som et lavpraktisk værktøj.

Kort fortalt handler det om at forstå, hvordan dine kunder tænker og vælger. Så kan vi designe et udtryk og en kommunikation, der skaber tillid og gør det nemmere for dem at vælge dig.

Hvordan fungerer det i praksis?

  • Jeg vurderer din virksomheds kundetype på vores opstartsmøde
  • Hvis jeg oplever blandede signaler eller usikkerhed, foreslår jeg en mere grundig Kundetypevurdering
  • På den måde sikrer vi, at udtrykket er gennemført og rammer rigtigt fra starten

Andre siger

Her er nogle eksempler på visuel- og brandidentitet som jeg har udviklet til mine kunder. Læs hvad min kunder siger om vores samarbejde, udforsk en case eller se nogle visuelle eksempler i min portfolio.

Mere end selve hjemmesiden

“Jeg lavede min originale hjemmeside for et par år siden, da jeg startede min virksomhed. Jeg troede, det var ok, indtil jeg indså, at det var forældet og ikke længere opfyldte sit formål. Jeg var ikke helt sikker på, hvilken værdi en ny hjemmeside ville bringe, men jeg vidste, at hvis jeg ville videre med min virksomhed, skulle jeg være klar i min kommunikation.

Det var her, Megan kom ind. Hun guidede mig, holdt min hånd, var ekstremt tålmodig og hjalp mig med at forstå værdien i processen som jeg har fundet er meget bredere end selve hjemmesiden. Jeg er enormt glad for det endelige resultat – som selvfølgelig aldrig bliver færdigt, men løbende vil ændre sig i takt med virksomhedens udvikling.”

– Laura Rossing, Ejer, RAQA (Ringsted)

Et Godt Fundament

”Det har givet mig ro i maven at vide, at der var én som ”havde min ryg” både i forhold til digital markedsføring og udtryksmæssigt. Jeg kunne fokusere på mit arbejde og vide, at der blev lavet et godt fundament, som vi kunne bygge videre på, hvis det skulle blive nødvendigt at skrue op for reklamering, mm.”

– Rene Jørgensen, Ejer, Skovarbejder.dk (Holbæk)

Passende og genkendeligt

“Jeg har fået et produkt der visuelt kan passe ind i mange hjem. Jeg er ikke i tvivl om at det er mine produkter når jeg ser dem på hylderne, da etiketten kan genkendes på afstand i sin opbygning og sarte farver.

Mit logo er genkendeligt og udtrykker godt hvilke produkter jeg sælger. I øvrigt har jeg fået en indsigt i, hvem jeg skal henvende mig til, når jeg tager billeder af produkterne.

Jeg vil helt bestemt anbefale Megan med det faglig kvalificeret rådgivning jeg har fået. ”

– Charlotte Bagge, Ejer, My Creme by Nature (Solrød Strand)

FAQ – Ofte stillede spørgsmål

Er "branding" en stor opgave?

Ikke nødvendigvis. Nogle gange er det nok med få justeringer. Andre gange kan vi tage det i et roligt forløb over tid.

Hvad hvis jeg allerede har et logo?

Det er helt fint. Vi tager udgangspunkt i det, der fungerer – og vurderer, hvad der skal justeres.

Kan jeg få hjælpe til skabeloner?

Ja, fx til PowerPoint præsentationer, SoMe-opslag og profiler, fakturaer eller tilbudsdokumenter – afhængigt af, hvad du bruger.

Kan du forbedre mine tekster?

Ja, vi ser på, hvordan dine tekster passer til virksomhedens kundetype og kan bedre hænge sammen med det visuelle udtryk. Så får du forslag til forbedringer og formuleringer eller hjælpe til at gøre det.

Skal jeg have en designmanual?

Ikke nødvendigvis. Ofte laver jeg en kort oversigt, du nemt kan bruge i hverdagen.