Case
Hjemmeside med personlighed
”Jeg har virkelig nydt godt af Megans kreativitet og er meget tilfreds med det arbejde, hun har udført med min hjemmeside.”
– Pia Pedersen, Asap Service
En flot og effektiv hjemmeside, designet af MeganK. Marketing & Design, er nem at navigere i, og taler til den ønskede kundegruppe og dens behov.
Stærkere online tilstedeværelse
Unik og troværdig visuel identitet
Fornyet fokus og engagement
”I processen og i samarbejdet med Megan har jeg fået et helt andet fokus på mit firma. Jeg er blevet helt klar på, hvilke ydelser jeg tilbyder, og hvilke kunder jeg vil tiltrække. Når jeg bliver spurgt til, hvad jeg laver, er jeg også her meget mere afklaret og kan tale med større entusiasme, fordi jeg nu ved præcis, hvad jeg står for.”
Baggrunden
Pia Pedersen har været selvstændig med sin virksomhed Asap Service siden 2013. Da hun startede, tilbød hun en bred vifte af ydelser baseret på sin brede erfaring, bl.a. fragtydelser, IT-procesoptimering, administration samt bogholderi. Hendes visitkort viste et billede af en livreddende ring, og det var præcis, hvad hun gjorde – hun løste problemer og ”reddede” situationer.
Men da jeg mødte Pia i 2020 og hørte hende fortælle om sin virksomhed, talte hun om ”bogholderi”, ”mentoring” og ”hjælp”. Så da hun bad MeganK Kreativ om at designe sin hjemmeside, startede vi med at stille spørgsmål til, hvad Pia egentlig ønskede:
Hvilke ydelser ønskede hun at tilbyde?
Hvilke type af kunde ønskede hun at arbejde med?
Derfra begyndte vi at opbygge en ny virksomhedsidentitet og hjemmeside for Asap Service.
Problemstillingen
Udfordringen for Asap Service var, at virksomheden:
- Tilbød en bred vifte af ydelser, som ikke stemte overens med virksomhedens mission
- Brugte billeder og sprog, som ikke passede til identiteten
- Ikke havde definerede kundeprofil(er)
- Ikke havde et logo
- Ikke havde en hjemmeside og dermed ingen online tilstedeværelse
Vi var derfor nødt til at omdefinere og nytænke Asap Service.
”Jeg synes, det har været en utrolig lærerig proces. Megan stillede mange gode spørgsmål. Jeg var overrasket over, hvor mange ting, jeg skulle tage stilling til – men det gav bare så god mening, fordi hjemmesiden skulle afspejle mig og mit firma. Det var virkelig en øjenåbner, da hun så mit gamle logo og sagde til mig: ‘Det er jo slet ikke det, du vil.’
At have styr på sit brand og sine målgrupper er forudsætningen for at få en god hjemmeside. Jeg er meget tilfreds med vores samarbejde, og resultatet er lige i øjet.”
Løsningen
For at skabe en god hjemmeside, der taler til den ønskede målgruppe og kommunikerer de korrekte budskaber, har vi opbygget en stærk ramme af visuelle og skriftlige elementer, der ‘taler samme sprog’.
Definition af målgruppe og ydelser
Gennem flere samtaler blev Pia udfordret til at overveje, hvilken type kunder hun ville arbejde med, og hvilke ydelser hun ville tilbyde dem. Vi udviklede en model med eksempler på forskellige niveauer af ydelser, kunderne kunne købe.
For at kunne skrive interessante, relevante hjemmesidetekster med den rigtige ’tone’ introducerede vi Pia for personas. Hver målgruppe blev defineret som en fiktiv karakter med specifikke træk, interesser og motivationer. Ved at skrive til disse fiktive personer kunne Pia bevare en ensartet tone og målrette indholdet til de kunder, hun gerne ville tiltrække.
Definition af målgruppe og ydelser
Gennem flere samtaler blev Pia udfordret til at overveje, hvilken type kunder hun ville arbejde med, og hvilke ydelser hun ville tilbyde dem. Vi udviklede en model med eksempler på forskellige niveauer af ydelser, kunderne kunne købe.
For at kunne skrive interessante, relevante hjemmesidetekster med den rigtige ’tone’ introducerede vi Pia for personas. Hver målgruppe blev defineret som en fiktiv karakter med specifikke træk, interesser og motivationer. Ved at skrive til disse fiktive personer kunne Pia bevare en ensartet tone og målrette indholdet til de kunder, hun gerne ville tiltrække.
Logo, slogan og visuelle identitet
Pia besluttede at fokusere på bogholderi og på at være regnskabsmentor.
For at få hendes hjemmeside til at skille sig ud fra mængden har vi valgt:
- En rolig farvepalet fra stemningsbillederne leveret af Pia
- At undgå lige linjer, lommeregnere og ‘typisk revisorbilleder´
- Fokus på ”at vejlede, hjælpe og uddanne” i stedet for ”at redde”
Sloganet ”Med på din rejse” signalerer den løbende støtte fra en mentor og den relation, som Pia ønsker at etablere til sine kunder. Den lille båd i logoet afspejler både Pias moodboard og dette slogan.
Logo, slogan og visuelle identitet
Pia besluttede at fokusere på bogholderi og på at være regnskabsmentor.
For at få hendes hjemmeside til at skille sig ud fra mængden har vi valgt:
- En rolig farvepalet fra stemningsbillederne leveret af Pia
- At undgå lige linjer, lommeregnere og ‘typisk revisorbilleder´
- Fokus på ”at vejlede, hjælpe og uddanne” i stedet for ”at redde”
Sloganet ”Med på din rejse” signalerer den løbende støtte fra en mentor og den relation, som Pia ønsker at etablere til sine kunder. Den lille båd i logoet afspejler både Pias moodboard og dette slogan.
Hjemmesidedesign
Med logoet, den visuelle identitet, målgruppen og ydelserne defineret, startede vi på hjemmesiden.
Logoets bløde, flydende linjer og rolige farver afspejles på hjemmesiden, hvilket giver et unikt og troværdigt indtryk. Det får de besøgende til at føle sig afslappede, trygge og beroligede.
Hjemmesiden er nem at navigere på, hvilket gør kunderejsen enkel og ligetil. Det er nemt at finde information og komme i kontakt med Asap Service.
Hjemmesidedesign
Med logoet, den visuelle identitet, målgruppen og ydelserne defineret, startede vi på hjemmesiden.
Logoets bløde, flydende linjer og rolige farver afspejles på hjemmesiden, hvilket giver et unikt og troværdigt indtryk. Det får de besøgende til at føle sig afslappede, trygge og beroligede.
Hjemmesiden er nem at navigere på, hvilket gør kunderejsen enkel og ligetil. Det er nemt at finde information og komme i kontakt med Asap Service.
Resultatet
Processen med at omdefinere og nytænke Asap Service har resulteret i en fantastisk hjemmeside, der afspejler Pia og taler til hendes ønskede kunder. Endnu vigtigere har det fornyet Pias fokus og engagement i hendes virksomhed.
”Jeg kan varmt anbefale et samarbejde med Megan. Hun er nærværende og prøver virkelig at forstå den kunde, som hun sidder overfor. Hun stiller de gode og nogle gange svære spørgsmål, der skal til for at drive processen fremad. Jeg har virkelige nydt godt af hendes kreativitet og er meget tilfreds med det arbejde, hun har udført med min hjemmeside.”