Ydelse
Hjemmeside & Sociale Medier
Få en professionel hjemmeside og et stærkt, ensartet online tilstedeværelse med kundemålrettet indhold og design.
Hvorfor det er vigtigt
Hjemmeside: Dit digitale visitkort
I dag er det essentielt for alle virksomheder at have en hjemmeside. Det er virksomhedens online visitkort og et vigtigt signal om, at den er legitim og pålidelig.
Nogle gang kan en nuværende hjemmeside nøjes med en ”makeover” – det er en vurderingssag – men normalt er det bedst at gennemtænke alle elementer mens man er i gang, for ikke at bruge tid og penge på lappeløsninger. Det giver ikke mening at andre farverne og layout på sitet, hvis indholdet ikke opfylder kundernes behov for information.
SoMe: Udnyt potentialet i dine salgskanaler
Få praktisk hjælp og rådgivning til at skabe en stærk, konsekvent online tilstedeværelse på tværs af alle medier. Det er her, en stærk brandidentitet kan udgøre en betydelig forskel.
Det er vigtigt at vælge de rigtige kanaler og aktiviteter for at tiltrække og overbevise potentielle kunder om, at din virksomhed eller dit produkt er det rigtige valg.
Samtidig er det vigtigt at være realistisk. Det er bedre at skabe godt indhold til færre kanaler end at overbelaste dine ressourcer.
Online tilstedeværelse er essentielt
I Danmark er vi meget digitalt. Over 93 % af dem, der har adgang til internettet i hjemmet, bruger det dagligt eller næsten dagligt.1 Vi går online for at finde varer, butikker og restauranter, anbefalinger, adresser, åbningstider, mv. Især blandt de ældste aldersgrupper har der været en stor stigning i internet brug.
Tendensen er især vigtigt for forhandler af forbrugsvarer, da 4 ud af 5 danskere handler online.2
Kilder
1. Index Danmark/Gallup – Helårsbaser 2012 og 2020; data bearbejdet af Kulturministeriet
2. Danmarks Statistik
NY HJEMMESIDE DESIGN
4 Vigtige Forbedringer
- Bedre ramme målgruppen (kundemålrettet tekster og design elementer)
- Forny indholdet (tekster og billeder)
- Forbedre sitets struktur (indtænke kunderejsen i menuen og navigationen)
- Opdatere designet (layout og grafik)
Jeg kan hjælpe
Hjemmeside Design
Jeg skaber et unikt hjemmeside design til hver kunde, der udtrykker deres virksomheds brand og værdier, samtidig med at deres produkter og tjenester præsenteres bedst muligt.
Mit fokus er altid på dine kunder. Når jeg designer en hjemmeside, er det vigtigt at præsentere din virksomheds værdier og produkter, men det er essentielt, at det taler til dine kunder.
Derfor har jeg en tilgang til hjemmesidedesign, der starter med at definere din målgruppe og hvilke behov dine produkter opfylder for dem. Derfra bygger jeg en struktur og indholdsmæssige retningslinjer, så vi kan organisere og skrive det nødvendige indhold.
NY HJEMMESIDE DESIGN
Fordelene
- Unik hjemmeside som afspejler din virksomhed
- Indtænkt kunderejse der opfordre til handling
- Indhold og design elementer der taler til din målgruppe
- Retningslinjer til indhold
Sociale Medier
Sociale medier giver en prisvenlig måde at engagere dine kunder og nå din målgruppe. Til gengæld kan det tage en masse tid og energi at lave indhold og vedligeholde dette.
Jeg kan hjælpe dig:
- Finde de rette kanaler
- Definere en passende tone og stil
- Gå i samtale med din målgruppe
- Lave indhold – indlæg, fotos og korte videoer
- Tilpasse siderne til din virksomhed med bannere, profile billede, profile tekst, mm.
- Udforme og holde overblik over betalt indhold og kampagner
Galleri
Her er nogle eksempler på min hjemmeside design. Herunder kan læse hvad min kunder siger om vores samarbejde, læse en case og se flere eksempler i min portfolio.
Andre siger
Processen
Her er et eksempel på, hvordan et typisk hjemmeside designprojekt er opbygget.
Projektets overordnede tidslinje afhænger af projektets omfang og den tid, begge parter har til rådighed.
01
Intromøde
1-2 timer
Vi diskutere:
- Fundament – Produkt(er), kundegruppe, USP’er
- Mål – ønsker til ændringer, forbedringer, og udtryk
- Rammer – budget og tidsrammen
Evt. Kundetype Definering
ca. 30 min.
Online møde med Institut for Kundetyper for at definere kundetypen, så vi rammer helt rigtigt med design og sprog.
Vi Arbejder på
MeganK.:
- Menu struktur (navigation, sitemap)
- Målgruppe evaluering
- Guideline til tekster
Kunden:
- Aflevere logo filer og evt. design guide
- Giv adgang til nuværende site
- Begynde at samle testimonials, cases, osv.
- Evt. (re)definere produkter
Statusmøde
ca. 1 time
Vi diskutere:
- Sitemap og menuer
- Produkter og ydelser
- Målgruppen
Vi arbejder på
MeganK.:
- Visuel identitet: farver, grafik-stil, skrifttyper – samle inspiration
- Skitse layout
- Tegn evt. ikoner, logoer og grafiske elementer
- Byg ny hjemmeside på test server (eller tage en kopi af den gamle for at lave opdateringer)
- Upload og strukturer indholdet
- Evt. skrive eller review indholdet
- Guidelines til billederne
- Guidelines/træning, så kunden evt. selv kan vedligehold indholdet
Kunden:
- Skrive tekster
- Samle testimonials, cases, osv.
- Give feedback på projektet
- Skabe øvrige indhold eller samle kilder
Statusmøder
ca. 1 time
Statusmøder bliver holdt på aftalte tidspunkter for at holde processen i gang.
Andre ydelser
Opgaver inden for design og marketing overlapper ofte hinanden. Det giver for eksempel ikke mening at have en hjemmeside uden logo eller opslag på sociale medier, som ikke taler til din målgruppe.
Her nogle af mine andre ydelser, der kunne være interessante for dig.
Visuel Identitet
Opbygge en stærk, ensartet brandidentitet, der skaber tillid hos dine kunder og synlighed på markedet.
Salgsværktøjer
Præsentere din virksomhed og dine produkter og ydelser på en måde, som dine kunder kan forstå og købe ind på.