Ydelse
Markedsføring & Salgsværktøjer
Præsentere og visualisere dine produkter og faglige koncepter på en måde, som dine kunder kan forstå.
Hvorfor det er vigtigt
Indhold er afgørende
Indhold er altafgørende i markedsføring. Om du skriver en blog eller artikel, udsender et nyhedsbrev, deler en e-bog eller poster på SoMe, alt handler om indhold. Og det skal være indhold, som er værdifuldt for din målgruppe – de vil gerne lære og blive inspireret af dig.
Ikke for fagligt
Vi bruger ofte tekniske termer, begreber og interne processer i en virksomhed. Vi har så meget teknisk viden og en dyb forståelse af vores produkter, så vi glemmer, at andre ikke forstår dette interne sprog. Det kan være svært at forklare kunderne, hvorfor de skal købe vores produkter uden at overvælde dem med detaljer og specifikationer.
Det er vigtigt at være nøje, når vi vælger, hvad og hvordan vi kommunikere med kunder.
Engagement skaber loyalitet
Markedsføring og salgsværktøjer skal tale til din målgruppe og hjælpe dem med at forstå dine produkter og købsprocessen. Gode, regelmæssige marketingaktiviteter skal sikre, at dit produkt er “top of mind” og engagerer din målgruppe. Når dine potentielle og nuværende kunder er engagerede, er de mere tilbøjelige til at købe hos dig.
Ligeledes er distributører og leverandører mere loyale, når de føler, at de er medspillere i jeres fælles succes.
MARKEDSFØRING
Husk at dele
Godt indhold er ikke nok i sig selv. Du skal også sørge for at:
- Dele indholdet på de rigtige medier / kanaler
- Fortælle om det – forvente ikke at målgruppen finder det selv
- Engagere med dem der kommentarer og reagere
Det er tids- og ressourcekrævende! Men det vil også føre til det ønskede resultat – flere følgere, mere salg, øget kendskab og større tillid til dit brand.
Jeg kan hjælpe
Pragmatisk hjælp
Hvis du vil have hjælp til at brainstorme, planlægge, udvikle, skrive og/eller udforme indhold, kan jeg hjælpe med vejledning og det praktiske. Vi finder de rigtige budskaber og den rette balance af medier. Jeg kigger på din situation, dine produkter og processer med friske øjne, og sammen finder vi en realistisk og effektiv strategi, som er til at overskue.
Salgsværktøjer
Jeg hjælper med at oversætte og visualisere fagsprog, interne processer og tekniske beskrivelser. Du får professionelle salgsværktøjer som produktbrochurer, hjemmesider, virksomhedspræsentationer og procestegninger, som dine kunder kan forholde sig til.
Kampagner
Der kan være mange årsager til at køre kampagner, men det er ikke altid, at man har tid og overskud til at gøre det på den mest effektive måde. Så kan en sparringspartner, der kan hjælpe med at udføre og køre kampagnerne, være værdigfuld.
FÅ HJÆLP TIL MARKEDSFØRING
Fordelene
- Engagere dine kunder og tale til deres behov
- Få mere ud af din markedsføringsindsats og budget
- Vælge de rette aktiviteter og kanaler
- Køre kampagner med målbar effekt
Galleri
Her er nogle eksempler på de marketingmaterialer og salgsværktøjer jeg har lavet til mine kunder. Herunder kan læse hvad min kunder siger om vores samarbejde, læse en case og se flere eksempler i min portfolio.
Andre siger
Processen
Her er et eksempel på, hvordan et typisk marketingprojekt er opbygget.
Projektets overordnede tidslinje afhænger af projektets omfang og den tid, begge parter har til rådighed.
01
Intromøde
1-2 timer
Vi diskutere:
- Fundament – Formål, produkt(er), kundegruppe, USP’er og eksisterende visuel identitet
- Mål – ønsket KPI’er og øvrige formål
- Rammer – budget og tidsrammen
Evt. Kundetype Definering
ca. 30 min.
Online møde med Institut for Kundetyper for at definere kundetypen, så vi rammer helt rigtigt med design og sprog.
Vi Arbejder på
MeganK.:
- Udvilke marketingskoncept baseret på diskussionen på intromødet
- Skitsere idéer
- Definere målgruppen
- Evaluere og anbefale kommunikations aktiviteter og kanaler
Kunden:
- Aflevere logo filer og evt. design guide
Statusmøde
ca. 30 min.
Vi diskutere:
- Idéer og skitser + feedback
- Målgruppe
Statusmøder bliver holdt på aftalte tidspunkter for at holde processen i gang.
Vi arbejder på
MeganK.:
- Layout af trykte og digitale elementer
- Skrive og gennemgå tekster
- Finde eller bestille passende billedmaterialler
- Planlæge og instruere foto- eller videooptagelser
- Tegne evt. ikoner, logoer og grafiske elementer
- Sætte op digital kampagner
Kunden:
- Give feedback på projektet
- Evt. skrive tekster, skabe indhold eller samle kilder
Statusmøder
ca. 30 min.
Statusmøder bliver holdt på aftalte tidspunkter for at holde processen i gang.
Andre ydelser
Opgaver inden for design og marketing overlapper ofte hinanden. Det giver for eksempel ikke mening at have en hjemmeside uden logo eller opslag på sociale medier, som ikke taler til din målgruppe.
Her nogle af mine andre ydelser, der kunne være interessante for dig.
Visuel Identitet
Opbygge en stærk, ensartet brandidentitet, der skaber tillid hos dine kunder og synlighed på markedet.
Hjemmeside Design
Få en professionel og effektiv hjemmeside med kunde-målrettet indhold og design.