+45 42 73 65 01 hello@megank.dk
Home 9 Ydelser 9 Markedsføring og Salgsværktøjer

Ydelse

Markedsføring & Salgsværktøjer

Præsentere og visualisere dine produkter og faglige koncepter på en måde, som dine kunder kan forstå.

Markedsføring og Salgsværktøjer illustration

Hvorfor det er vigtigt

Indhold er afgørende

Indhold er altafgørende i markedsføring. Om du skriver en blog eller artikel, udsender et nyhedsbrev, deler en e-bog eller poster på SoMe, alt handler om indhold. Og det skal være indhold, som er værdifuldt for din målgruppe – de vil gerne lære og blive inspireret af dig.

Ikke for fagligt

Vi bruger ofte tekniske termer, begreber og interne processer i en virksomhed. Vi har så meget teknisk viden og en dyb forståelse af vores produkter, så vi glemmer, at andre ikke forstår dette interne sprog. Det kan være svært at forklare kunderne, hvorfor de skal købe vores produkter uden at overvælde dem med detaljer og specifikationer.

Det er vigtigt at være nøje, når vi vælger, hvad og hvordan vi kommunikere med kunder.

Engagement skaber loyalitet

Markedsføring og salgsværktøjer skal tale til din målgruppe og hjælpe dem med at forstå dine produkter og købsprocessen. Gode, regelmæssige marketingaktiviteter skal sikre, at dit produkt er “top of mind” og engagerer din målgruppe. Når dine potentielle og nuværende kunder er engagerede, er de mere tilbøjelige til at købe hos dig.

Ligeledes er distributører og leverandører mere loyale, når de føler, at de er medspillere i jeres fælles succes.

MARKEDSFØRING

Husk at dele

Godt indhold er ikke nok i sig selv. Du skal også sørge for at:

  1. Dele indholdet på de rigtige medier / kanaler
  2. Fortælle om det – forvente ikke at målgruppen finder det selv
  3. Engagere med dem der kommentarer og reagere

Det er tids- og ressourcekrævende! Men det vil også føre til det ønskede resultat – flere følgere, mere salg, øget kendskab og større tillid til dit brand.

Jeg kan hjælpe

Pragmatisk hjælp

Hvis du vil have hjælp til at brainstorme, planlægge, udvikle, skrive og/eller udforme indhold, kan jeg hjælpe med vejledning og det praktiske. Vi finder de rigtige budskaber og den rette balance af medier. Jeg kigger på din situation, dine produkter og processer med friske øjne, og sammen finder vi en realistisk og effektiv strategi, som er til at overskue.

Salgsværktøjer

Jeg hjælper med at oversætte og visualisere fagsprog, interne processer og tekniske beskrivelser. Du får professionelle salgsværktøjer som produktbrochurer, hjemmesider, virksomhedspræsentationer og procestegninger, som dine kunder kan forholde sig til.

Kampagner

Der kan være mange årsager til at køre kampagner, men det er ikke altid, at man har tid og overskud til at gøre det på den mest effektive måde. Så kan en sparringspartner, der kan hjælpe med at udføre og køre kampagnerne, være værdigfuld.

MeganK marketing background
FÅ HJÆLP TIL MARKEDSFØRING

Fordelene

  1. Engagere dine kunder og tale til deres behov
  2. Få mere ud af din markedsføringsindsats og budget
  3. Vælge de rette aktiviteter og kanaler
  4. Køre kampagner med målbar effekt

Andre siger

Værdifulde værktøjer

”Megan har hjulpet med at lave infoblade og procesdiagrammer, som jeg kan bruge som kommunikationsværktøj med mine kunder. Det har været en god proces, hvor vi tager ét emne og gennemgår det trin for trin, strukturerer det og afslutter løse ender.

Denne proces har hjulpet mig med at stå stærkere i mit værdisæt og hjulpet mig med at realisere den værdi, jeg tilfører mine kunder. Jeg forstår mine kunder meget bedre nu, og jeg er bedre i stand til at opfylde deres behov.”

– Laura Rossing, Ejer, RAQA

Værdidrevne Indsigt

“MeganK. Marketing & Design udmærker sig ved at give værdidrevne råd. Megan leverer ikke kun ydelser; hun tilbyder indsigt og strategier, der maksimerer vores ROI og bidrager til den overordnede succes af vores marketinginitiativer.

Megan er omhyggelig, når det kommer til detaljer. Hun tager sig tid til grundigt at forstå vores brand, budskaber og målgruppe og sikrer, at hver marketingkampagne udføres med præcision og nøjagtighed.

Vi sætter også pris på at alle tidsfrister overholdes. Projekter bliver konsekvent leveret til tiden, hvilket har været afgørende for vores marketingkampagners succes.”

– Per Gede Arild, Vice President Sales, Service & Product Management, Glunz & Jensen

Processen

Her er et eksempel på, hvordan et typisk marketingprojekt er opbygget.
Projektets overordnede tidslinje afhænger af projektets omfang og den tid, begge parter har til rådighed.

01

Intromøde

1-2 timer

Vi diskutere:

  • Fundament – Formål, produkt(er), kundegruppe, USP’er og eksisterende visuel identitet
  • Mål – ønsket KPI’er og øvrige formål
  • Rammer – budget og tidsrammen

Evt. Kundetype Definering

ca. 30 min.

Online møde med Institut for Kundetyper for at definere kundetypen, så vi rammer helt rigtigt med design og sprog.

02

Vi Arbejder på

MeganK.:

  • Udvilke marketingskoncept baseret på diskussionen på intromødet
  • Skitsere idéer
  • Definere målgruppen
  • Evaluere og anbefale kommunikations aktiviteter og kanaler

Kunden:

  • Aflevere logo filer og evt. design guide

    Statusmøde

    ca. 30 min.

    Vi diskutere:

    • Idéer og skitser + feedback
    • Målgruppe

    Statusmøder bliver holdt på aftalte tidspunkter for at holde processen i gang.

    03

    Vi arbejder på

    MeganK.:

    • Layout af trykte og digitale elementer
    • Skrive og gennemgå tekster
    • Finde eller bestille passende billedmaterialler
    • Planlæge og instruere foto- eller videooptagelser
    • Tegne evt. ikoner, logoer og grafiske elementer
    • Sætte op digital kampagner

    Kunden:

    • Give feedback på projektet
    • Evt. skrive tekster, skabe indhold eller samle kilder

    Statusmøder

    ca. 30 min.

    Statusmøder bliver holdt på aftalte tidspunkter for at holde processen i gang.

    Andre ydelser

    Opgaver inden for design og marketing overlapper ofte hinanden. Det giver for eksempel ikke mening at have en hjemmeside uden logo eller opslag på sociale medier, som ikke taler til din målgruppe.

    Her nogle af mine andre ydelser, der kunne være interessante for dig.

    Visuel Identitet og Brand elementer

    Visuel Identitet

    Opbygge en stærk, ensartet brandidentitet, der skaber tillid hos dine kunder og synlighed på markedet.

    Hjemmeside og Social Medie elementer

    Hjemmeside Design

    Få en professionel og effektiv hjemmeside med kunde-målrettet indhold og design.

    Lad os start på
    noget nyt!