+45 42 73 65 01 hello@megank.dk
Home 9 Ydelser 9 Visuel Identitet og Brand

Ydelse

Visuel Identitet
& Brand

Opbygge en stærk, ensartet brandidentitet, der skaber tillid hos dine kunder og synlighed på markedet.

Visuel Identitet og Brand illustration

Hvorfor det er vigtigt

Indgyde tillid

En inkonsekvent visuel identitet skaber bekymring for (potentielle) kunder. De opfatter virksomheden som amatør og tvivler på dens legitimitet og troværdighed. Ligeledes, hvis virksomhedens kommunikation er inkonsistent med varierende budskaber, stemmer og stilarter, opstår de samme problemer og bekymringer.

Derfor er en stærk og sammenhængende brandidentitet så vigtig. Det indgyder tillid og professionalisme – to af de vigtigste faktorer, der påvirker kundens købsbeslutning. Hvis kunder kan genkende dit brand og det giver dem en “god mavefornemmelse”, får de større tillid til dine produkter og ydelser. Det styrker salget – et stærkt brand sælger sig selv!

Nøglen er konsistens

Din virksomheds sprogbrug, toneleje og grafiske elementer skal passe sammen for at give et helhedsindtryk. Hvis ikke, vil kunderne opleve dit budskab som forvirrende og utroværdigt. En sammenhængende ”stemme” og visuelle indtryk vil styrke troværdigheden og skabe tillid.

Det tager tid at skabe et stærkt brand, men det er tiden og energien værd!

Hvordan dit brand styrker SEO

Alle virksomheder vil gerne til tops i Google søgninger og være blandt de første ikke-betalte links på den første side! Du kan selvfølgelig vælge at bruge betalte løsninger – betal pr. klik (PPC), annoncer, osv. for at komme i toppen, men søgemaskineoptimering (SEO) er stadigvæk et meget vigtigt værktøj for at få en god placering. Og én af de vigtigste faktorer, der påvirker dine placeringer, er brandgenkendelighed.

Hvis du kan få folk til at skrive dit firmanavn eller produktnavn direkte ind i søgefeltet, fortæller du Google, at du har en høj værdi. Jo mere folk kender til dit brand, jo mere vil de søge direkte på din virksomheds navn. Og når det sker, begynder Google at prioritere din placering i søgninger.

EN SAMMENHÆNGENDE VISUEL IDENTITET

6 Vigtige Fordele

Her er seks stærke fordele ved at bygge et sammenhængende brand:

 

  1. Få et troværdigt, ensartet udtryk
  2. Skabe genkendelighed og opmærksomhed
  3. Øge salg (via øget troværdighed og genkendelighed)
  4. Stramme op på virksomhedens formål + visuelle identitet
  5. Bruge det som rammen for alle kommunikation
  6. Fremstå mere professionelt

Jeg kan hjælpe

Det kræver tålmodighed og tid at opnå et stærkt og genkendeligt brand! Jeg kan hjælpe dig med at sætte de rigtige rammer og skabe elementerne. Med kombinationen af min baggrund som grafiker og med et frisk kunde-centreret synspunkt, er det en investering, som betaler sig. Jeg kan hjælpe med:

  • Foranalyse af nuværende brand
  • Udarbejdelse af et brand-udtryk, der udstråler hvem virksomheden er, på en måde som kunderne forstår
  • Valg og design/tilpasning af visuelle elementer – logo, gennemgående grafiske elementer, farve- og billedvalg, bannere til hjemmesiden, SoMe, nyhedsbrevet, mv.
  • Rådgivning om og udvikling af sprogligt udtryk (evt. tilpasset forskellige målgrupper eller formål)
  • Diverse design og layout opgaver
MeganK marketing background
EN SAMMENHÆNGENDE VISUEL IDENTITET

Fordelene

  1. Mere brand synlighed
  2. Bedre genkendelighed
  3. Øget tillid og loyalitet blandt målgruppen
  4. Spar tid og diskussioner med klare retningslinjer og skabeloner
  5. Få design og kommunikation der taler til din målgruppe
  6. Tryghed ved at have en brandrådgiver og grafiker til rådighed

Andre siger

Passende og genkendeligt

“Jeg har fået et produkt der visuelt kan passe ind i mange hjem. Jeg er ikke i tvivl om at det er mine produkter når jeg ser dem på hylderne, da etiketten kan genkendes på afstand i sin opbygning og sarte farver.

Mit logo er genkendeligt og udtrykker godt hvilke produkter jeg sælger. I øvrigt har jeg fået en indsigt i, hvem jeg skal henvende mig til, når jeg tager billeder af produkterne.

Jeg vil helt bestemt anbefale Megan med det faglig kvalificeret rådgivning jeg har fået. ”

– Charlotte Bagge, Ejer, My Creme by Nature (Solrød Strand)

Et Godt Fundament

”Det har givet mig ro i maven at vide, at der var én som ”havde min ryg” både i forhold til digital markedsføring og udtryksmæssigt. Jeg kunne fokusere på mit arbejde og vide, at der blev lavet et godt fundament, som vi kunne bygge videre på, hvis det skulle blive nødvendigt at skrue op for reklamering, mm.”

– Rene Jørgensen, Ejer, Skovarbejder.dk (Holbæk)

Styr på brand

”Det var virkelig en øjenåbner, da Megan så mit gamle logo og sagde til mig: ‘Det er jo slet ikke det, du vil.’ Jeg er meget tilfreds med vores samarbejde, og resultatet er lige i øjet.”

-Pia Pedersen, Ejer, Asap Service (Ringsted)

Processen

 Her er et eksempel på, hvordan et typisk brandingprojekt er opbygget.

I dette eksempel er tidsestimaterne beregnet på et større projekt, f.eks. opdatering af virksomhedens logo og brandidentitet. Større projekter varer typisk 15-20 timer, afhængig af omfanget.

Mindre design opgaver, f.eks. en flyer, brochure eller annonce, varer typisk 1-5 timer, afhængig af den tid, det tager at indsamle information, design grafiske elementer, skaffe passende billeder og skrive teksterne.

Enkelte layout opgaver inkl. indhold og/eller tidligere versioner aftager kortere tid.

01

Intromøde

1-2 timer

Vi diskutere:

  • Fundament – Formål, produkt(er), kundegruppe og eksisterende visuel identitet
  • Mål – ønsker til ændringer, forbedringer, og udtryk
  • Rammer – budget og tidsrammen

Evt. Kundetype Definering

ca. 30 min.

Online møde med Institut for Kundetyper for at definere kundetypen, så vi rammer helt rigtigt med design og sprog.

02

Vi Arbejder på

MeganK.:

  • Evaluere eksisterende brandidentitet og hvor indsatsen skal fokuseres
  • Målgruppe evaluering
  • Samle inspiration og skitse idéer

Kunden:

  • Aflevere logo filer og evt. design guide

Statusmøde

ca. 1 time

Vi gennemgår:

  • Eksisterende brandidentitet og målgruppen
  • Idéer og skitser + feedback
  • Prioritering af elementerne
03

Vi arbejder på

MeganK.:

  • Bygge visuel identitet: farver, grafiskstil, skrifttyper
  • Tegne evt. ikoner, logoer og grafiske elementer
  • Udvikle sproglig identitet (tone og stemme)
  • Guideline/tips til kommunikation
  • Guideline til billederne
  • Design guide

Kunden:

  • Aflevere eksisterende skabeloner, indhold, filer mv.
  • Give feedback på designs

Statusmøder

ca. 1 time

Statusmøder bliver afholdt på aftalte tidspunkter for at give feedback til designs og for at holde processen i gang.

Aflevering

Endelige godkendelse af alle elementer. Aflevering af endelige filer, skabeloner, design guide mv.

Andre ydelser

Opgaver inden for design og marketing overlapper ofte hinanden. Det giver for eksempel ikke mening at have en hjemmeside uden logo eller opslag på sociale medier, som ikke taler til din målgruppe.

Her nogle af mine andre ydelser, der kunne være interessante for dig.

Markedsføring og Salgsværktøjer elementer

Salgsværktøjer

Præsentere din virksomhed og dine produkter og ydelser på en måde, som dine kunder kan forstå og købe ind på.

Hjemmeside og Social Medie elementer

Hjemmeside Design

Få en professionel og effektiv hjemmeside med kunde-målrettet indhold og design.

Lad os start på
noget nyt!