Ydelse
Visuel Identitet
& Brand
Opbygge en stærk, ensartet brandidentitet, der skaber tillid hos dine kunder og synlighed på markedet.
Hvorfor det er vigtigt
Indgyde tillid
En inkonsekvent visuel identitet skaber bekymring for (potentielle) kunder. De opfatter virksomheden som amatør og tvivler på dens legitimitet og troværdighed. Ligeledes, hvis virksomhedens kommunikation er inkonsistent med varierende budskaber, stemmer og stilarter, opstår de samme problemer og bekymringer.
Derfor er en stærk og sammenhængende brandidentitet så vigtig. Det indgyder tillid og professionalisme – to af de vigtigste faktorer, der påvirker kundens købsbeslutning. Hvis kunder kan genkende dit brand og det giver dem en “god mavefornemmelse”, får de større tillid til dine produkter og ydelser. Det styrker salget – et stærkt brand sælger sig selv!
Nøglen er konsistens
Din virksomheds sprogbrug, toneleje og grafiske elementer skal passe sammen for at give et helhedsindtryk. Hvis ikke, vil kunderne opleve dit budskab som forvirrende og utroværdigt. En sammenhængende ”stemme” og visuelle indtryk vil styrke troværdigheden og skabe tillid.
Det tager tid at skabe et stærkt brand, men det er tiden og energien værd!
Hvordan dit brand styrker SEO
Alle virksomheder vil gerne til tops i Google søgninger og være blandt de første ikke-betalte links på den første side! Du kan selvfølgelig vælge at bruge betalte løsninger – betal pr. klik (PPC), annoncer, osv. for at komme i toppen, men søgemaskineoptimering (SEO) er stadigvæk et meget vigtigt værktøj for at få en god placering. Og én af de vigtigste faktorer, der påvirker dine placeringer, er brandgenkendelighed.
Hvis du kan få folk til at skrive dit firmanavn eller produktnavn direkte ind i søgefeltet, fortæller du Google, at du har en høj værdi. Jo mere folk kender til dit brand, jo mere vil de søge direkte på din virksomheds navn. Og når det sker, begynder Google at prioritere din placering i søgninger.
EN SAMMENHÆNGENDE VISUEL IDENTITET
6 Vigtige Fordele
Her er seks stærke fordele ved at bygge et sammenhængende brand:
- Få et troværdigt, ensartet udtryk
- Skabe genkendelighed og opmærksomhed
- Øge salg (via øget troværdighed og genkendelighed)
- Stramme op på virksomhedens formål + visuelle identitet
- Bruge det som rammen for alle kommunikation
- Fremstå mere professionelt
Jeg kan hjælpe
Det kræver tålmodighed og tid at opnå et stærkt og genkendeligt brand! Jeg kan hjælpe dig med at sætte de rigtige rammer og skabe elementerne. Med kombinationen af min baggrund som grafiker og med et frisk kunde-centreret synspunkt, er det en investering, som betaler sig. Jeg kan hjælpe med:
- Foranalyse af nuværende brand
- Udarbejdelse af et brand-udtryk, der udstråler hvem virksomheden er, på en måde som kunderne forstår
- Valg og design/tilpasning af visuelle elementer – logo, gennemgående grafiske elementer, farve- og billedvalg, bannere til hjemmesiden, SoMe, nyhedsbrevet, mv.
- Rådgivning om og udvikling af sprogligt udtryk (evt. tilpasset forskellige målgrupper eller formål)
- Diverse design og layout opgaver
EN SAMMENHÆNGENDE VISUEL IDENTITET
Fordelene
- Mere brand synlighed
- Bedre genkendelighed
- Øget tillid og loyalitet blandt målgruppen
- Spar tid og diskussioner med klare retningslinjer og skabeloner
- Få design og kommunikation der taler til din målgruppe
- Tryghed ved at have en brandrådgiver og grafiker til rådighed
Galleri
Her er nogle eksempler på visuel- og brandidentitet som jeg har udviklet til mine kunder. Herunder kan læse hvad min kunder siger om vores samarbejde, læse en case og se flere eksempler i min portfolio.
Andre siger
Processen
Her er et eksempel på, hvordan et typisk brandingprojekt er opbygget.
I dette eksempel er tidsestimaterne beregnet på et større projekt, f.eks. opdatering af virksomhedens logo og brandidentitet. Større projekter varer typisk 15-20 timer, afhængig af omfanget.
Mindre design opgaver, f.eks. en flyer, brochure eller annonce, varer typisk 1-5 timer, afhængig af den tid, det tager at indsamle information, design grafiske elementer, skaffe passende billeder og skrive teksterne.
Enkelte layout opgaver inkl. indhold og/eller tidligere versioner aftager kortere tid.
01
Intromøde
1-2 timer
Vi diskutere:
- Fundament – Formål, produkt(er), kundegruppe og eksisterende visuel identitet
- Mål – ønsker til ændringer, forbedringer, og udtryk
- Rammer – budget og tidsrammen
Evt. Kundetype Definering
ca. 30 min.
Online møde med Institut for Kundetyper for at definere kundetypen, så vi rammer helt rigtigt med design og sprog.
Vi Arbejder på
MeganK.:
- Evaluere eksisterende brandidentitet og hvor indsatsen skal fokuseres
- Målgruppe evaluering
- Samle inspiration og skitse idéer
Kunden:
- Aflevere logo filer og evt. design guide
Statusmøde
ca. 1 time
Vi gennemgår:
- Eksisterende brandidentitet og målgruppen
- Idéer og skitser + feedback
- Prioritering af elementerne
Vi arbejder på
MeganK.:
- Bygge visuel identitet: farver, grafiskstil, skrifttyper
- Tegne evt. ikoner, logoer og grafiske elementer
- Udvikle sproglig identitet (tone og stemme)
- Guideline/tips til kommunikation
- Guideline til billederne
- Design guide
Kunden:
- Aflevere eksisterende skabeloner, indhold, filer mv.
- Give feedback på designs
Statusmøder
ca. 1 time
Statusmøder bliver afholdt på aftalte tidspunkter for at give feedback til designs og for at holde processen i gang.
Aflevering
Endelige godkendelse af alle elementer. Aflevering af endelige filer, skabeloner, design guide mv.
Andre ydelser
Opgaver inden for design og marketing overlapper ofte hinanden. Det giver for eksempel ikke mening at have en hjemmeside uden logo eller opslag på sociale medier, som ikke taler til din målgruppe.
Her nogle af mine andre ydelser, der kunne være interessante for dig.
Salgsværktøjer
Præsentere din virksomhed og dine produkter og ydelser på en måde, som dine kunder kan forstå og købe ind på.
Hjemmeside Design
Få en professionel og effektiv hjemmeside med kunde-målrettet indhold og design.